OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Icebergs 20



Icebergs 20Ryan rozehrává novou hru, která má za cíl jedno - přesvědčit Vicky, že by to spolu měli zkusit. Bohužel je náš hokejista asi tak stejně obratný jako zlobr z pohádky...

20.

Ryan

Na otázku, koho bych chtěl potkat, jsem mohl odpovědět pravdivě, nebo přinejlepším slušně, jak se ode mě očekávalo. Kdyby mě neznervózňovala zvyšující se hladina testosteronu, co ze mě dělala tupého, nemyslícího tvora, který dokázal akorát slintat a představovat si, jak zajišťuje další generace lidstva.

Taky jsem měl pocit, že abych se jí vnutil nejlépe, jak jsem uměl, žádal se ode mě smysl pro humor. Takže, když se mě zeptala, vyhrkl jsem něco v tom smyslu, že bych chtěl potkat chlapa, co se vyzná v ženskejch.

Svým způsobem by to byla výhra. Kdyby existoval.

Když jsme se pak v noci rozloučili, došlo mi, že jsem se vlastně nemusel snažit bejt nepřekonatelnej. A tak jsem stál druhý den navečer zase před jejími dveřmi, v jedné ruce flašku s vínem, abych jí místo pozdravu sdělil svoji vážnou odpověď.

„Wayne Gretzky."

Vicky se na mě trochu zaraženě podívala a nepatrně se zamračila. „Co prosím?" zeptala se obezřetně.

„Ptala ses, koho bych chtěl potkat. Gretzkyho. I on je důvod, proč jsem u hokeje zůstal. Ten chlap byl moje modla, když jsem začínal," vychrlil jsem na ni.

„Takže hra na dvacet otázek pokračuje?" Rozkošně nadzvedla jedno obočí a usmála se. „Tak tedy Wayne Gretzky. Půjdeš dál, nebo budeš celej večer stát na chodbě?"

„Asi bych šel dál," zazubil jsem se a předal jí láhev. „Červený máš radši, že jo?"

„Zase se mě snažíš opít, Shreku?" odpověděla otázkou, když si ji ode mě vzala, počkala, až pověsím bundu na háček a zuju se, a pak jsem ji následoval do kuchyně, kde to zatraceně krásně vonělo. „To jsi zapomněl, jak to dopadlo minule?"

„Právě že ne."

Praštila mě do ramene. „Nebudu s tebou mluvit," připomněla mi klidně. Potom se sklonila k troubě a nahlédla do ní. A já měl naopak výhled na její zadek. Tenhle den se zdál být lepší a lepší. „Doufám, že máš rád lasagne."

„Asi jako pizzu," zakřenil jsem se. „Voní to báječně."

„Taky to tak chutná," ujistila mě. „Navíc potřebuješ něco normálního. Nechápu, jak můžeš bejt tak zdravej, když jíš ty polotovary, nebo si necháváš jídlo dovézt."

„Tělo se přizpůsobí," namítl jsem, „nebo to snáší, protože mu nic jinýho nezbejvá. Abych měl teplou večeři každej den na stole, musel bych se oženit. Nebo přestěhovat k mamince." Zaksichtil jsem se nad tou představou a reakcí na to bylo protočení zelených očí v sloup.

„A proč se nepřestěhuješ?" zajímalo ji, aby si hned potom nandala na ruce chňapky a z rozehřáté trouby vytáhla skleněný pekáč… nebo bych možná měl říct pekáček, vzhledem k jeho velikosti. Na to potřebuju deset minut. Maximálně.

„Pamatuješ, jak jsem ti vyprávěl, že jsem napůl Brit?" Schválně jsem do posledních tří slov vložil veškeré svoje umění použít anglický akcent a s úspěchem sledoval, jak se koutky jejích úst pobaveně zvedly nahoru. „Máma tam zůstala. A nemůžeš chodit v pět ráno na tréninky, když bydlíš pár časovejch pásem daleko."

„To dává smysl, řekla bych. Pojedeš tam na Vánoce, nebo je budeš trávit s tátou?"

Málem mi zakručelo v břiše, když jsem viděl, jak tu voňavou nádheru porcuje na talíř - a očividně jí došlo, že toho potřebuju fakt hodně, když se porcelán pod naloženým jídlem téměř ztratil - což mě potěšilo -, a chvíli mi trvalo, než jsem odpověděl. „Jedu domů, budu tam až do Novýho roku. S tátou teď nemluvím."

Mezi obočím se jí udělala přemýšlivá vráska. „Proč s tátou nemluvíš?"

„Hej, já se chci taky ptát," zasmál jsem se. „Ale nemluvím s ním proto, že se začal plést do věcí, do kterejch mu nic není." Třeba jako do tý, že jsem do tebe totálně zabouchnutej. Anebo pak taky do tý záležitosti, kde si budu hrát s hokejkou. „Kde budeš trávit svátky ty?"

„Taky doma, u našich," pousmála se a přihrála mi talíř. „Běž si sednout do obýváku, zatím můžeš vybrat film, přinesu skleničky."

Popadl jsem talíř a příbor a přestěhoval se. Zmerčil jsem povytažený šuplík pod televizí, takže jen co jsem položil svoji večeři na konferenční stolek, zvědavě jsem se zahleděl na úhledně vyrovnané komínky dévédéček. Absolutně jsem nepochyboval, že její představa o pořádku je diametrálně odlišná od té mé, já měl všechno na hromadě kdesi mezi zemí a podstavcem na telku, ale jak jsem vždycky odsekával tátovi, když po mně chtěl, abych si uklidil pokoj, pořádek je pro blbce, inteligent zvládne i chaos.

Jen bych to teď nahlas neřekl ani za milion babek. Vicky by mi to vrátila. To bych si pěkně naběhl.

A pak jsem ho tam uviděl. Na pravé straně, schovaného pod klasickými disneyovkami, Láskou nebeskou a celou sérií Jak jsem poznal vaši matku. Zelená příšera, po které jsem zdědil přezdívku, se na mě křenila z přebalu - a já měl jasno. Jestli se na něco dneska budeme dívat, tak rozhodně na tohle.

„Tak co jsi vybral?" ozval se její hlas znenadání za mnou a já sebou překvapeně trhl, protože jsem si neuvědomil, že už přišla. Zřejmě jsem se nechal kdesi v koutku mysli unášet představou, jak svoji vlastní Fionu přesvědčit, že by to se mnou mohla zkusit…

„Tohle," oznámil jsem jí náležitě pyšně a obřadně jí předal vybraný film do rukou.

„Shreka, Shreku?"

„Je na čase ti připomenout, že i zlobr může bejt princ na bílým koni," široce jsem se usmál, „zdá se mi totiž, že na to zapomínáš a děláš ze mě schválně monstrum."

Přimhouřila oči. „Ty jsi monstrum." Ale už dál neprotestovala a vložila cédéčko do mechaniky. Sedla si vedle mě - dostatečně daleko, abych si nemusel opakovat všechny biologický poučky o ptactvu, a dostatečně blízko, abych se necejtil totálně zazděnej. Taky se mi zdálo, že abych z ní nebyl tak odvařenej pokaždý, co ji vidím, stačí s ní prostě trávit víc času.

Všechno je o tréninku. Tenhle je akorát trochu jinej než střílení stovky puků na bránu.

Podle jejího příkladu jsem se pustil do jídla a už při prvním soustu jsem se rozhodl, že se od ní nehnu ani na krok. Okamžitě jsem si narval do pusy mnohem větší kus, aby se náhodou ta bašta nevypařila. „Tfo jfe skfělý," zabublal jsem ještě dřív, než jsem polknul. Naprosto vážně jsem se na ni zadíval. „Kde ses to naučila?"

Pokrčila rameny. „Metodou pokus-omyl? Nevím, vařit a péct je můj koníček, způsob relaxace. Když celej život strávíš nad kreslením obrázků, co se pak promění v nákresy a plány, kde se musíš něčeho striktně držet, musím být pak někde kreativní. A pastelek jsem měla plný zuby."

„Měla by ses tím živit," chválil jsem ji, „mohla bys udělat dvojku s tím… no… jak se jmenuje ten kuchař, co si šlape na jazyk?"

„Jamie Oliver," prohlásila upjatě, „a opovaž se o něm říkat něco ošklivého, ten chlap je láska mýho života."

„Není ženatej?" opáčil jsem.

Našpulila rty. „To se nevylučuje, víš? Platonická láska může bejt jakákoliv. A papej, Shreku, nebo na tebe vezmu vidle jak ti vesničani na obrazovce."

Jak film postupoval, otravný Oslík přidával na otravnosti, jídlo z talíře mizelo, stejně jako se snižovala hladina vína v láhvi, bylo nám spolu líp a líp. Tedy, nemohl jsem mluvit za Vicky, ale tak nějak se mi zdálo, že se cejtí stejně jako já.

„My nejsme zrovna kamarádi podle pravidel, viď?" pronesla najednou zamyšleně a nechala mě, abych jí dolil víno. „Jsme divný."

„Divný?" zopakoval jsem po ní a záporně zakroutil hlavou. „Ani ne. Možná bychom měli jen nazývat věci pravými jmény."

Jeden koutek úst se jí zkroutil v pobaveném úsměvu. „Jako třeba?"

Usoudil jsem, že je vhodná chvíle to říct naplno. Jestli nechci bejt navždycky za zdí, jako byl Severus Snape nebo Jorah Mormont ze Hry o trůny, mám teď největší šanci. Alkohol nám zase trošku stoupnul do hlavy, tak to přinejhorším svedu na něj. „Randění přece není sprostý slovo," vypadlo ze mě nakonec.

K mojí obrovské úlevě se ten její úsměv ještě o něco rozšířil. „Zní to tak," řekla konečně. „Trochu strašidelný."

Ukázal jsem na obrazovku, kde zrovna běžely závěrečné titulky. „Jestli sis nevšimla, tak se vzali. To ze mě taky dělá prince, ne?"

Uchechtla se. „Ne, to z tebe stejně dělá zlobra, Shreku."

„Tak to jsem ale pořád v suchu," ujistil jsem ji zapáleně, „protože ti stačí dát pusu a budeš jako já."

„Nechápu, jak můžeš bejt známej lamač srdcí, protože tohle není vůbec ta správná balící hláška, blonďáku," zaksichtila se, ale já viděl, jak se jí líčka trochu zbarvila do ruda. Málem mě z toho šlehlo samou radostí, protože to byl důkaz, že přemejšlela podobně jako já. Musel jsem se štípnout do hřbetu ruky, abych se na ni nevrhnul rovnou, protože tím bych to akorát zabil.

„Ty mi musíš taky zkazit všechno, o co se snažím," zabrblal jsem a šoupnul se na pohovce co nejblíž k ní. „Prostě s tebou chci trávit víc času. Bolelo by to?" Bříška jejích prstů se dotkla mojí dlaně - a já si v duchu gratuloval, že jsem schopnej nechat tučňáky tučňákama -, a než se stihla odtáhnout, udělal jsem první krok. Propletl jsem si s ní prsty a uvěznil ji tak u sebe. „Tak co?"

Nevytrhla mi ji hned, což jsem považoval za dobrou zprávu. „Kdybys mi ten den, co jsi do mě vrazil, řekl, že mě chytneš za ruku a budeš doufat, že si s tebou zase vyjdu, asi bych tě praštila něčím po hlavě." Podívala se na mě, oči se jí leskly - od vína, nebo od pravdy? - a znovu se pousmála. Pak její ruka vyklouzla z té mé a pro jistotu si ji narvala do kapsy. „Nesnaž se mě znervóznit, Oakley."

Protočil jsem oči v sloup. „Zvu tě na další rande, to je to tak těžký pochopit?"

„Podle toho kam. Včera jsme měli taky jít do kina a místo toho mi venku mrznul nos."

„Pojď se mnou bruslit. Přísahám, že tam budeme sami dva."

„Ne."

„Vic, no tak. Bude to zábava."

„Zapomeň."

„Budu se chovat slušně, slibuju," horoval jsem.

„Fajn, ty parchante. Stejně bys mi nedal pokoj." Když pak stiskla pevně víčka k sobě a zamumlala něco jako ,Scotty mě zabije´, nerozuměl jsem úplně jasně, ale v tu chvíli by mi bylo jedno, i kdyby mi řekla, že mám skočit z okna.

V tomhle stavu bych to udělal.

Shreka jsme vyměnili automaticky za jeho pokračování, víno dopili a jak večer postupoval, vůbec se mi nechtělo jít domů. Přesvědčovat ji, že stojím za víc než bejt jen její divnej kamarád, asi ještě chvíli zabere, ale bylo to na dobrý cestě.

Abych jí nasadil brouka do hlavy, rozhodl jsem se dohrát dnešní etudu do naprostého konce. Při odchodu jsem ji znovu chytil za ruku, sklonil se a políbil ji na tvář. „Nezapomeň si brusle, princezno."

„Bude tě to bolet, až tě s nima kopnu do zadku," opáčila a naposledy stiskla moji dlaň v té svojí.

Nakonec… možná jsme praštěný, že o tom uvažujeme.

A možná to bude stát za to.


 

Druhá desítka je za námi, sama nemůžu uvěřit, že tomu tak je. Když jsem povídku začínala psát, myslela jsem si, že do dvaceti kapitol budu se vším hotová, ale najednou se k tomu přidalo tolik vedlejších příběhů, že jsme teprve tam, kde jsme. =D Snad vám to nevadí a ještě to se mnou pár dílů vydržíte, než odkryju všechno, co jsem si pro vás připravila (a že toho ještě trochu je =D).

Chci Vám všem, co povídku komentujete, hrozně moc poděkovat - protože bez Vás by se téhle košatosti příběh asi nikdy nedočkal; Vaše postřehy a slova povzbuzení mi dávají stále sílu pokračovat, i když mého volného času ubývá. Moc Vám za to všechno děkuji, velmi si toho vážím. Tahle kapitola a všechny, které byly, jsou a budou, jsou pro Vás.

A příště... příště se můžete už zase těšit na Scottyho. ;-)


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Icebergs 20:

7. Kejvi přispěvatel
25.11.2014 [21:51]

KejviDoufám, že další kapitolka bude co nejdříve! Emoticon Emoticon Emoticon

6. Hanka
21.11.2014 [13:43]

Ano, četla jsem už včera, ale čas je neúprosný. Kvůli nácvikům na maturák a spoustě učení píšu komentář až teď. :o) Jenže mám problém. Všechno, co bych napsat chtěla, už tu holky zmínily.

Fluffy, jsi prostě skvělá! Taky se přidávám s gratulací ke 20. kapitole a věz, že jsme jen rády, žes to protáhla. :o) Protože Shrek a Scotty jsou nejlepší! (Všímáš si, jak jsi mě přinutila mít Ryana ráda, i když mi byl původně dost proti srsti? On je takový roztomilý... Emoticon )

Tak jen tak dál, držím palce ať škola a všechno dobře dopadne a ať je toho času na psaní víc. :o)

PS: "Shreka, Shreku?" bylo bombový!

5. LeaLee přispěvatel
21.11.2014 [2:42]

LeaLeeTakže rávě sem to zhltla jedním dechem a dostalas mě!!! Pecka. Nemůžu se dočkat pokračování! Nenech. Mě. Čekat! Emoticon

4. FantasyNikol přispěvatel
20.11.2014 [17:19]

FantasyNikolFluffy, puká mi srdce z toho, že musím psát komentář až teď. Emoticon Včera jsem se ještě učila na fyziku, takže jsem si to jen stihla přečíst a už mi před ksichtem ležela učebnice a sešit. Ale to by byla pohádka na celej den. Emoticon A tolik času snad žádná z nás vůbec nemá.

Vůbec nechápu, jak někdo může psát tak výborně, jako ty. Čte se mi to líp, než knížky, ale za to nejspíš může jen ten pitomý překlad. Hold se budu muset naučit pořádně anglicky. Emoticon Emoticon

Shrek byl úžasný! Emoticon Ta jeho upřímnost, chování a všechno - jé! Emoticon Je boží. Ten má ale smysl pro humor... vybrat Shreka. Prostě - Shreka, Shreku? Dokonalost sama. Takže to fakt bere s Vicky vážně. Jasně, mohla jsem se to dozvědět už v předešlých kapitolách, ale teď už to vím jistě.

Vicky mě baví. Ta holka krásně stírá toho hokejstu-playboye, nenechá se jen tak vytočit, ani rozhodit. Emoticon Jak vůbec taková osoba může existovat? Přece... Shrek, tělo, úsměv, Skrek, oči... Pff. Já bych z něj umřela. Ale pak bych zase obživla, abych si ho mohla co nejvíc užít. Emoticon

Na co se těším? Na jejich rande na ledě. To na sto procent. Emoticon Ale úplně nejvíc se těším na toho sladkýho, nádhernýho a celičkého Scottyho. Sakra... proč nejsem kluk? Emoticon Emoticon Ta myšlenka mě napadá poprvé a naposled. Vidíš, co jsi mi provedla? Emoticon

Ještě ti gratuluju ke kulatinám. Ty první jsem nějak propásla, takže aspoň teď. Emoticon A je to moc a moc sobecké... ale šup sem s další. Emoticon

3. Sweetly přispěvatel
20.11.2014 [16:18]

SweetlyHmm... Co napsat, když tu Carol vše zmínila? Emoticon Kapitola se mi vážně moc líbila a už se těším na další! Emoticon

2. Carol1122 přispěvatel
19.11.2014 [20:38]

Carol1122ÁÁÁ, řvu, kopám, ječím, výskám, skáču a rozhodně si nepřipadám normálně, když píšu tenhle komentář a čtu tohle povídku (protože se culím tak, že mám pocit, že potřebuju na plastiku, takže děkuju za tvůj humor, který mi málem roztrhl pusu Emoticon)

Píšu tenhle komentář v rychlovce, protože zítřejší velká práce z matiky na téma geometrie mi jen tak spát nedá a já se zřejmě na to ještě budu muset podívat - bohužel. Proto ti děkuju, že jsi mi tu nechala ten nejkrásnější možný sen v podobě našeho dalšího dokonaleúžasňáckyšíleného příběhu a pohledu Zelenáče z Bažiny. Já si to prostě odpustit nemůžu Emoticon Emoticon Emoticon

Jak začít psát tenhle komentář jinak, než... wau. Wau. Wau. Wau... Můžu se ještě opakovat bilionkrát a ani tohle slovíčko nevyjádří tolik, co já cítím. A myslím, že ani stránka to pak nepobere Emoticon Dobře, už se k tomu musím vrhnout. To, jak Shrek přišel ke dveřím a vyřknul to jméno po několika hodinách, co se viděli naposled - já nevím, ale být na místě Vicky, tak mu zavřu před nosem, jak moc se leknu Emoticon Nicméně jí chápu a u mě by mě asi jeho štěněcí pohled přemohl Emoticon Emoticon

Musela jsem se usmívat nad částí, kdy Vicky říká, že jí baví vařit a péct. Dokážu si představit, jak ses do té její role vžila, protože to jsi přesně ty. A právě proto se mi to moc líbilo Emoticon

Že vybral náš Shrek film Shrek bylo vskutku smíchem na umření. Co se ale dalo čekat? No doufám, že si to oba užili, protože já si ty jejich jiskřící scény mezitím užívala maximálně! Emoticon Emoticon

Fluffíku, já mám sakra problém vyjádřit ty potřebné myšlenky, ale ty víš jak to myslím. Otravuju tě svými zprávami o stavu Icebergs tak často, že ze mě do smrti budeš mít noční můry. Emoticon Já ale za to nemůžu, když jsem na tom závislá! Nemůžu si představit, až bude konec Emoticon To tě pak budu sice uhánět s dalšími povídkami, ale ty víš, zlato, že to myslím dobře, a že jsi prostě boží boží boží! Emoticon

Moc gratuluju ke kulatinám, které byly opravdu výjimečné. Emoticon Emoticon Jak Shrek s Vicky, tak i ty, naše hrdinka a spisovatelka najednou. Emoticon

Zlato, piš piš piš, protože už věřím, že nás čeká ještě větší dokonalost v dalších kapitolách (obzvlášť Scotty příště) Emoticon

Prostě nemám slov! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

19.11.2014 [20:08]

ninikGratuluji k druhým kulatinám Emoticon Jen tak dál, tahle povídka je prostě super!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!