OurStories.cz ~ naše povídky - Pomoc autorům » Večný kolobeh písania 1 - Autori a písanie



Večný kolobeh písania 1 - Autori a písanieČlánok je určený pre všetkých spisovateľov, ktorí sa chcú zlepšiť a plánujú sa písaniu venovať ešte veľmi dlhú dobu.
Dúfam, že si z neho aspoň niečo vezmete do budúcna. :)

V jednote je sila. V mojom prípade by som to pozmenila na: Vo fantázii je sila. Každý to pozná, má vlastnú hlavu, ibaže u niektorých je fantázia obmedzená a u iných, nekonečná. Koľkokrát som počula od kamošiek: "Odkiaľ si prišla na takú blbosť? Mne by to v živote nenapadlo." Myseľ je zaujímavá a myslím si, že hovorím aj za všetkých špecialistov, ktorí sa ňou zaoberajú, že je poriadne nepredvídateľná.
Dnes som sa v škole nudila a rozmýšľala som o písaní. Niektorých to zrejme neprekvapuje, väčšinu času trávim práve touto činnosťou. No po prvý raz nešlo len o moje písanie. Uvažovala som všeobecne o mladých autoroch, ktorí zatiaľ nevydali žiadnu knihu, no ich ambície sú vysoké a veria, že jedného dňa dostanú svoj veľkolepý príbeh na rebríček bestsellerov.
Opravovala som články, rozprávala som sa s mnohými autormi a dokonca som si už od nich vypočula aj niekoľko nadávok, keď som im rozrýpala ich dokonalé dielko, ktorému venovali nekonečne veľa času.
Teraz si určite mnohí z vás povedia, čo mám ja do toho hovoriť. Nič som nevydala a bla bla bla. No a? Každý sa môže o svoj názor podeliť a ja by som chcela poukázať na tri veci, ktoré by autorovi nemali chýbať alebo by sa na ne mal jednoznačne zamerať.

Máte nejaký vzťah ku knihám?
Myslíte to s písaním naozaj vážne? 
Ťaží vás veľmi veľa nápadov, ktoré ak zo seba nedostanete, máte pocit, že vás porazí? 
 

Ak ste odpovedali na všetky tri otázky "áno", pokračovanie článku by vás mohlo zaujímať. Nemusím mať pravdu a každý sa na to môže pozerať inak, lenže týmto spôsob dám aspoň autorom podnet, o ktorom môžu uvažovať, a dozvedia sa, čo si pod písaním predstavujem ja.

1. Ste ochotní kvôli písaniu obetovať čas, ktorý väčšinou nemáte?
Písanie je veľmi náročný a zdĺhavý proces. Ak chcete byť naozaj dobrí, musíte sa zamerať na základ. Ktorým je pre mňa gramatika. Nikto podľa mňa nemôže začať písať tristo stranový príbeh bez toho, aby nemal tušenie, kde sa píše Y a kde I. Zo skúsenosti viem, že skĺbiť zahĺbenie sa do príbehu a gramatiku je veľmi náročné a dá sa to zlepšiť len poriadnou koncentráciou a neustálym písaním. A potom zase písaním. A nakoniec ešte raz písaním. Nikto ako spisovateľ z neba nespadol a dokonca aj keď práve nemáte nápady, ale napíšete napríklad recenziu na nejakú knihu, zlepšujete sa.
Veľmi ľahko sa dá vidieť na autorovi, či je aspoň trochu vypísaný a občas dával pozor na hodine slovenčiny.


- Príbeh je ucelenejší a myšlienky usporiadanejšie

- Neopakujú sa príliš často tie isté slová

- Nič vás pri čítaní nebrzdí (tým narážam hlavne na slovosled, pretože ak je nesprávny, vety znejú často veľmi kostrbato a rušivo).

Mnohí si povedia, že gramatika nie je dôležitá, ale dej áno. Ale priznajte sa, koľkí z vás čítali nejakú knihu a krčili obočie nad preklepom, chýbajúcou čiarkou alebo nesprávnym slovosledom? Pochybujem, že som jediná. A ak niekto povie, že gramatika pri písaní nie je dôležitá, odpoviem mu na to, že Zem sa netočí okolo vlastnej osi - obe tvrdenia sú rovnako nezmyselné. Dokonca aj moja mamina, ktorá v gramatike vôbec nie je dobrá, si v knihách všimne chyby a krúti nad nimi hlavou.

 

2. Píšem pre seba alebo pre ostatných?
 Rozlišujem medzi tromi typmi spisovateľov. Tí blogerskí, ktorých zaujíma iba počet komentárov a popularita (takí pre mňa nie sú zaujímaví, takže sa k ním neplánujem viac vyjadrovať. Len im poradím, aby sa nad sebou zamysleli a nestrácali zbytočne čas), tí zvedaví, ktorí radi píšu, ale nevedia si predstaviť, že by sa im k príbehu niekto nevyjadril a celá ich práca by vyšla na zmar, a tí utiahnutí, ktorí sú príliš vystrašení, boja sa ukázať svetu, čo sa im podarilo vytvoriť a radšej budú navždy predstierať, že nemajú šajnu, čo je uvodzovka, ako keby otvorene priznali, že sú bláznami do písania.
Našli ste sa v jednej z tých skupín?
Uvažujete nad tým, že je niečo nesprávne?
Mali by ste.
Aby tento článok nebol príliš dlhý, vyjadrím sa len k poslednému typu, pretože tam som kedysi patrila aj ja. 
Písanie, ktoré realizujete vo svojej súkromnej bubline a nikoho do nej nevpustíte, je ako dúfať, že sa naučíte po španielsky bez toho, aby ste sa zapísali na kurz alebo začali vypracovávať knihu pre samoukov. Rovnako je to aj s písaním. Koľko ľudí, toľko chutí. Názoru sa nikto báť nemusí, veď predsa pre vás nemusí byť prvoradé, čo si myslia ostatní, ale či v písaní vidíte vy nejaký zmysel a chcete sa zlepšovať. Jedine upozornením niekoho iného sa môžete zamerať na chyby a nedostatky, ktoré ste si predtým nevšimli.
Ak ide o napísanie dobrej knihy, netýka sa to len samotného autora. Zahrňuje to niekoľko ľudí. Ako môžete totiž povedať, že je vaše dielko dokonalé, ale pri tom ho nikto nikdy nečítal? Buďme trochu sebakritickí.



3. Nechajte si poradiť
Autor si myslí, že je najmúdrejší, nikto o jeho príbehu nevie viac ako on sám a bude si stáť za svojím, aj keby musel ísť cez mŕtvoly. Nie je ťažké vytvoriť si vlastný svet, je ťažké držať sa zásad a pravidiel, ktoré sme si v príbehu stanovili. Každou ďalšou napísanou vetou je to iba ťažšie a naším problémom už viac nie je "Aké dám postave meno?", ale skôr "Ako by sa mala postava zachovať, aby sa to čitateľovi nezdalo príliš umelé, klišé a nezaujímavé".
Autor je vo vlastnom príbehu tak hlboko ponorený, že je takmer nemožné, aby nezabudol na nejaké banálnosti, v ktorých často chybuje a ani si to neuvedomí. Nemám na to žiadnu zázračnú medicínu. Autori nie sú počítače a mozog nebude pracovať dokonalo, preto je dôležité nechať si poradiť od ostatných. Aj čitateľ môže vidieť viac ako samotný autor, pretože svet, o ktorom číta, nie je jeho a tým pádom sa zameriava na veci, aké autor prehliadne alebo na ne nekladie takú dôležitosť ako niekto iný. Na medzeru v príbehu je hneď potom upozornený a pozrimeže, autor má šancu pozrieť sa na niečo vlastné z úplne iného uhla a vtedy si uvedomí, že spravil chybu a tresne sa po čele, hovoriac si: "Ako to, že som si to nevšimol?"


Zdroj: Lyn-von-nightlight.blogspot.sk



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Večný kolobeh písania 1 - Autori a písanie:

22. Killy přispěvatel
27.10.2012 [17:05]

KillyInak, ešte jedna vec. Neviem, no myslím si, že Arkana sa vyjadrila v podstate rovnako ako ja, alebo minimálne podobne. Tak som teraz zmätená, prečo sa ti jej komentár pozdáva a môj nie. Ale fajn, možno som veľmi zaujatá. Ale v podstate mám ten istý názor ako Arkana. Čo sa týka toho článku o ff, ktorý plánuješ.. úprimne sa bojím. Keď tak počúvam tvoje názory... Aby sme nakoniec my nedopadli ako totálni úbožiaci.

21. Perla přispěvatel
27.10.2012 [16:56]

PerlaLynVonNightlight: POviem to tak, Som a zároveň nie som pre písanie FF. Je to sčasti dobré a sčasti nie. Ak píše človek vlastnp tvorbu a vie sa odreagovať FF(je jedno či kapitolovou alebo jednorázovou) nevidím vtom nič zlé. No ak autor píše a píše len FF, tak to už je trocha divné povedala by som. Takže možno aby som dala pár vecí na pravú mieru z môjho pohľadu, lebo do koemntu som to zabudla.

20. Killy přispěvatel
27.10.2012 [16:55]

KillyTak porušovanie autorských práv? Opakujem - mám 13! preboha, prečo by som mala v tak mladom veku vydávať knihy??? Ehm, Arkana to vystihla, vlastne tak ako ja pred tým. Začala som písať vo VEĽMI mladom veku, tak ako polovica mojich kamarátok. Je to začiatok. Mne to zase príde, že ty si, Lyn, začala písať minimálne v 15., inak si to neviem vysvetliť. A ak je to pravda, potom je jasné, že tomu nerozumieš. Momentálne... hm... tento smajlík to dokonale vystihuje Emoticon

19. LynVonNightlight přispěvatel
27.10.2012 [16:53]

LynVonNightlightArkana: Ty si asi prvý človek, čo ma chápe. Som rada, že si sa ozvala. Ja by som nedokázala vypotiť ani tú jednorázovku kks :D


Ak by ste niekedy mali čas, chcela by som napísať na blog o FF a chcem to spraviť prostredníctvom rozhovoru s autormi.
Rada by som našla dvoch ochotných ľudí, čo je jeden z nich pre písanie FF a druhý proti.
Vážne budem rada, ozvite sa: lyn_von_nightlight@azet.sk
Diki
Emoticon Emoticon

18. Arkana přispěvatel
27.10.2012 [16:42]

ArkanaTak vidím, jakým směrem se tu rozeběhla konverzace a prostě mi to nedá a musím se ještě jednou do ní zapojit.
Co se týče FF, je jasné, že jejich tvorba je jednodušší než tvorba vlastních povídek a je to dobrý odrazový můstek. Na druhou stranu, FF toho typu, kdy si vezmu nějakou cizí postavu a rozpracuji s ní zcela jiný příběh... to mně nikdy nebavilo. Beru příběh tak, jak už ho jeho autor zapsal jako celek a tím to končí. Nikdy jsem neměla chuť ho měnit podle sebe a proto jsem taky nikdy nepřispívala na stmívání.eu, protože mně omezovalo - byla to jen FF a žádné vlastní nápady. Neříkám ale, že si občas nějaký ten FF nepřečtu, pokud je dobrý a zaujme mně. Sama v poslední době taky FF píšu, ale píšu vždy jen jednorázovky - když dostanu chuť popsat něco, co se stalo v nějakém filmu vlastními slovy. Tj. nepředělávám, pouze se znovu zaměřuji na své oblíbené okamžiky a je to prima odreagování, když už nemám sílu nebo čas na vlastní povídku, která je pořád plná zákeřných detailů a vždycky se najdou nějaké, které mi nesedí. Takže, psaní jednorázových FF je pro mně prima odpočinek, ale abych začínala kapitolové dílko FF, to mně netáhne. Nevidím v tom pro sebe smysl. Nemluvím teď o všech autorech, protože pro někoho, kdo začíná a nejde mu vlastní povídka, to na čas může být jakýmsi řešením a někoho to prostě baví, vyžívá se v tom, ale není to můj šálek kávy. Emoticon

17. LynVonNightlight přispěvatel
27.10.2012 [16:40]

LynVonNightlightPerla: Nebudem tu znovu vypisovať to isté, čo v predošlom komentári, ktorý si asi neprečítala. Mne je jedno, že niekto píše FF, dokonca aj viem, že niektorí píšu veľmi dobre, len som povedala, že to nechápem a to vnímam ja. To, že som napísala, ako vnímam autorov FF ja, ešte neznamená, že som ich chcela nejako uraziť. Naopak dúfala som, že sa konečne dozviem, prečo majú FF všetci tak radi.
Možno je to kruté, ale pre mňa je to istým spôsobom vykrádanie. Nehovorím, že to tak teraz každý musí vnímať, len som povedala, čo si o tom myslím ja. Každému sa niečo nepáči. (žiadna urážka, iba môj názor)

Killy: Tým "Spisovatelia z neba nepadajú" som myslela skôr, že neboli hneď v písaní dokonalí, keď chytili pero do ruky. Ide o to, že každý jeden z nich sa musel vypracovať tam, kde je, v živote sa podľa mňa nikomu nestalo, že napísal na prvý šup dokonalú knihu bez nezmyslov a gramatických chýb. To sa nedá.

A o FF som sa z týchto komentárov dozvedela toľko, že by som mohla pokojne napísať ďalší článok :D Každý to koniec koncov vníma úplne inak. Priznávam, v tomto smere zrejme nie som objektívna, lenže každý čitateľ nájde veci, ktoré proste nemusí. Ja nemám rada FF a nebudem sa ospravedlňovať za vlastný názor. Napísala som, ako to vidím ja a vy ste my povedali, ako to vnímate vy, za čo som fakt rada. To, že odcudzujem FF, ešte neznamená, že so mnou musia ostatní súhlasiť.
No keď sa tak nad tým zamyslím, v podstate som napísala aj subjektívny, aj objektívny názor. Z toho objektívneho hľadiska je FF nesprávne, lebo je to porušovanie autorských práv a taký autor, ak to chce vydať, nemá v podstate šancu, pokým nenapíše niečo vlastné.
Ten subjektívny je, že FF proste nemám rada. Ale to nijako nezmením, nebudem sa tváriť a predstierať, že mi to niečo dáva, keď ma to v skutočnosti nezaujíma.
Emoticon Emoticon

16. Killy přispěvatel
27.10.2012 [16:08]

KillySúhlasím s tebou, Lyn. Čitatelia, ktorí ti napíšu "bolo to super" nie sú vždy tak celkom úprimní. Buď to píšu, pretože nemajú predstavu ako by mala taká poviedka vyzerať a napíšu ti kladný komentár len preto, že vedia, že sami by nedokázali ani to. Potom tu sú ľudia, ktorí ťa nechcú uraziť ani odradiť, a tak ti radšej napíšu niečo pekné aby si to hneď nevzdala. A áno, potom sú tu tákí, ktorí komentárom chcú orilákať ďalšieho čitateľa. No... úprimne? Iba som o nich počula. Ešte sa mi nestalo, aby som začala čítať nejakú poviedku na základe toho, že mi môj článok okomentoval jeho tvorca. No ak si s tým čitateľom skamarátená, a on ťa požiada o radu a vyjadrenie sa, hovorím si, prečo nie? Nie som ten tip, čo sa núti niečo čítať len preto, že ma o to žiada kamarátka a pri tom ma to vôbec nezaujíma. V tomto som dosť chytrá, nikdy som nikomu nedovolila aby so mnou takto mával. Možno sm si prečítala prvú kapitolu, skritizovala som ju (možno) a ak ma téma nezaujala, už som sa k tomu nevracala. A čo sa týka kritiky, ani v tomto nie som nijak nová. Začínala som na Stmívaní.eu - nepatrím medzi tých "geniálnych" spisovateľov, ktorí napíšu dve kapitoly a ide im to od ruky (ver alebo nie, aj s takými som sa stretla. Veta, že spisovatelia z nebe nepadajú nie je tak celkom pravdivá, máš aj zopár extrémov. Ale to sú väčšinou starší ľudia, so životnými skúsenosťami.) Na stmivku som musela napísať celú jednu 20 kapitolovú poviedku, aby som vedela jakž-tak písať. A ver mi, bol to des. A veľmi som sa potešila, keď mi už prvú kapitolu okomentovala moja zlatá NatyCullen, a že ten komentár nebol nijak krátky. Dokonca by sa mohol vyrovnať aj slohákom SaDiablo, a to je už čo povedať. Máš dva druhy kritík. Buď ťa skritizujú tak, že ťa úplne odradia od písania. Takých ľudí nemám rada, a viem minimálne o jednom na tejto stránke. Autorka s ničím nie je spokojná. Pf. Musím sa priznať, že už len jej hnusné komentáre ma odradili od čitania jej poviedok. No a potom je tu ten druhý spôsob - kritik ti ukáže veci v ktorých chybuješ naopak, v ktorých vynikáš. V tom prípade nevidím dôvod, prečo by sa mal niekto uraziť a tvrdiť, že mu nejaký debil píše pod článok. Samozrejme, ak kritika uráža alebo je príliš tvrdá, priznám sa že ani ja by som na tom nebola psychicky najlepšie. A súhlasím s perlou, jej názor na FF je stručný (haha) a priami, lepšie by som to nevyjadrila.

15. Perla přispěvatel
27.10.2012 [15:34]

PerlaZaujímavý článok.
Čo sa týka toho FF, tak si tiež myslím, že to nie je zlé. Je pravda, že som začínala tiež naostro a myslela som si o FF svoje, ale potom... ani neviem ako a dostala som nápad, ktorý som chcela rozviť. No a vyšla z toho FF. Podľa mňa je to tiež dobré, pretože každý autor musí nejako začať. Je jedno či začne svojimi nápadmi alebo FF, hlavné je, že v sebe objaví potenciál a má ho chuť rozvíjať.
Toľko z môjho pohľadu.
LynVonNightlight: neviem, ale z týchto komentárov, ktoré som si k tomuto článku prečítala, mi prídeš ako veľmi talentovaný človek, ktorý keď sa raz o niečo pokúsil, vyšlo mu to a je šťastný a ani na to nepotreboval nikde to zverejniť.
Neviem, nechcem urážať ani nič, len si povedať, teda napísať svoje.
Vadí mi ako sa staviaš k FF. Vykrádači? Tak to mi príde trocha kruté.
Podľa mňa je to zaujímavé. Prečítala som si jednu knižnú trilógiu, ktorá sa mi tak zapáčila, že som sa nedokázala zmieriť s koncom. Bol smutný a podľa mňa neukončený.
A tak mi v hlave zrazu blysol nápad, ktorý som si v bodoch rýchlo niekde zapísala. Keď som sa nad tým lepšie zamyslela, napadla ma 1.kapitola a zrazu z toho bola FF. Nové postavy, noví hrdinovia a všetko. Len to potrebovalo základ s knihy, ktorý tomu dala jedna úžasná autorka.
A čo je na tom zlé, že to píšeme? Veď nikomu neubližujeme, len si predstavujeme ako by sme chceli, aby sa isté veci vyvíjali. Ale tak čo ti budem hovoriť, keď raz nechápeš tak nechápeš. Je to tvoja vec. Ja napríklad FF neodsudzujem, naopak, veľmi rada si niektoré veci prečítam.
Napríklad ak by som sa mala vyjadriť na HP. Knihy som prečítala, no nezaujali ma nejako.
Ale keď som narazila na moju prvú HP FF poviedku od Ronnie a začala čítať, zaujalo ma to oveľa viac ako praví kniha. Bolo to úžasné. A pritom to bolo FF. A to som tiež vtedy mala proti tomu predsudky. Ale akonáhle som si to prečítala, vytratili sa.
Vieš, podľa mňa je dôležité niekde s tým začať. Veď človek by mal vyskúšať všetko. A v písaní sú také neobmedzené možnosti.
No a inak... čítala som, ale neviem, keď som bola pri rozdelení autorov, neviem, ani veľmi som sa nenašla. Alebo sa neviem zaradiť.
Nie som veľmi utiahnutá, to by som tu nepridávala niektoré moje hlúposti, no na videniach a komentároch mi tiež nezáleží, pretože mi stačí mať aj jedného čitateľa, ktorý so mnou je a ja viem, že to nepíšem len pre seba.
No a ten stredný typ, neviem, ten tiež nie som. Nevadí mi keď mi niekto napíše komentár. Ak je to kritika, tak sa z nej snažím poučiť a zobrať si z toho niečo do budúcna. Ak je kladná, poteší.
Sorry, ak sa tu veľmi vypisujem, ale chcela som sa podeliť o môj názor na niektoré veci. Každý to vidíme inak a aj ten tvoj pohľad na vec je zaujímavý, no ja by som nedokázala odsudzovať niekoho a jeho tvorbu len na základe toho, že píše FF, alebo že mu záleží na komentároch. Aj tie predsa vedia človeka nakopnúť.
Ale zas...všetky poviedky sú svojím spôsobom naj. poviedky, nezáleží či to je vlastný nápad alebo FF. Lebo aj FF musí mať originálny a vlastný nápad.
(Viem, tento môj koment je veľmi neusporiadaný a chaotický, no píšem to podľa toho, čo ma napadne že som zabudla a čo ma trocha...možno pobúrilo? neviem prísť teraz na to slovo... rozhorčilo? Veď chápeš.)
No a čo sa týka toho posledného bodu... mám kamarátku, ktorá tiež píše a väčšinou sa rozprávame o našich príbehoch a môžem povedať, že ona môj príbeh možno pozná lepšie ako ja. A naopak.
Už radšej končím, lebo sa mi zdá, že je toho proste veľa a väčšinou som napísala samé, možno opakujúce sa bludy.

14. LynVonNightlight přispěvatel
27.10.2012 [14:17]

LynVonNightlightIvetki: Ja ťa neodcudzujem za to, že píšeš FF. Veľa ľudí to tak robí, iba som povedala, že tomu nerozumiem a napísala som, ako to vidím ja. Z môjho uhla pohľadu to vyzeralo s písaním vždy takto, lebo všetky poviedky FF, čo som ja prečítala, boli otrasné a niekedy som sa až zamýšľala, ako mohol autor tak veľmi pokaziť moju obľúbenú postavu.
K otázke so zmenou mien: Vieš čo? Možno by som si to aj prečítala, mená majú totiž obrovskú moc. Každý čitateľ okamžite vie, kto, čo a ako vyzerá postava s menom Damon. Automaticky si o ňom vybaví obraz, ktorý mu je dobre známy, a ten má v mysli počas celého čítania poviedky. Keby si zmenila mená a vôbec sa nezmienila, že to bolo FF, možno by to ani niekto nespoznal. Lenže FF má vždy nejaké prvky z pôvodného príbehu, nech sa na to každý pozerá, ako chce. Fanúšikovia FF si to nevšimnú, ale ak by to čítal niekto, kto FF nemá rad, zrejme by to videl.
Autorov FF nechápem, sčasti preto som rada, že ste mi sem napísali, čo si o tom myslíte, nikdy som sa totiž nedozvedela, prečo to píšu a ako to oni vnímajú. Emoticon Zrejme som to až príliš tvrdo napísala, čo som nechcela, moje slová vyznejú vždy horšie, ako som ich myslela. Ja som naopak veľmi rada, že toľko ľudí píše a baví ich to. Len budem dúfať, že niekedy aj tí najlepší autori FF prejdú k niečomu vlastnému. Príbeh a dej môže byť iný, ale postavy nemajú z vlastnej hlavy - ten základ tam vždy je. Neviem, či ma tu niekto pochopil, no myslela som to tak, že:
Ak niekto prečíta v knihe: "Damon povedal:" - hneď vieš, kto je Damon, aký je, ako vyzerá a tak.
Ale ak niekto prečíta: "Gee povedal:"... tuší niekto, čo je táto postava zač? Vieš, ako vyzerá, aká je? Nie, lebo som si ju teraz vymyslela.
Preto nemám rada ani knihy, kde sa objavujú známe mená v rozdielnom príbehu. Neviem si pomôcť, vždy keď vidím meno Damon, Stefan a ktovie ešte aké, predstavím si postavy z VD.

Killy: Máš pravu, je to dobrý začiatok, ale ja som FF písať nikdy nevedela. Začínala som hneď naostro a mala som pocit, že tak mi to aj vyhovovalo, lebo ak prejde autor z FF na svoj príbeh, je to dosť veľký šok, čo sa týka vymýšľania prostredia, zápletky, postáv a ich charakterov, romantiky, dejovej línie atď. Musíš sledovať príliš veľa vecí, ktoré ťa občas zatlačia do kúta a ideš si z toho vytrhať vlasy. Sama si povedala, že je to ťažšie. Je... ale podľa mňa je to aj väčšia výzva.
S tým zverejňovaním... ja som nakoniec z netu všetko stiahla, lebo ma príliš obmedzovali komentáre typu, kedy bude pokračovanie? Rýchlo! Rýchlo!. Autor by mal mať času na písanie, koľko chce on sám, nemali by ho ovplyvňovať ľudia, lebo potom by príbeh skončil katastrofou alebo by sa niekde v polovici zasekol s tým, že to nemal domyslené. Niektorým autorom zrejme nevadí, že tam popísali bludy, ale mne stačí, že nájdem v mojom príbehu jeden detail, ktorý nesedí a už som zelená, fialová a hneď to prepisujem.
A tie komenty a smajlíky? No... píšeš, že sa tešíš, že tam niekto bol a vieš, že to čítal. Ani by som nepovedala. Tušíš, koľko autorov necháva pod príbehom zopár smajlíkov iba preto, aby si si ty všimla ich príbeh a prečítala si si ho? Koľkí z nich vedia, o čom v skutočnosti tvoj príbeh je?
Je tu veľa autorov, ktorí si nájdu pod článkom "bolo to super, rýchlo pokračovanie". Ale ak je ten článok naozaj veľmi zlý, sú tam gramatické chyby a vôbec nič ti tam nesedí, naozaj by si toto pod článok napísala, keby si si ho skutočne prečítala? (uvádzala som všeobecný príklad, nemyslela som tvoje články. Kedysi som ich opravovala, viem, že píšeš dobre.)
Ja nie. Táto stránka je určená pre čitateľov aj spisovateľov, ale ako sa majú prispievatelia poviedok zlepšiť, ak im nikto nenapíše, kde robia základné chyby, všetci píšu len, že to bolo super a potom keď sa nebodaj ozve niekto s dvoj-stranovou kritikou, autor je vyvedený z miery a hovorí si, že ten komentár musí byť od nejakého psychopata, lebo mu tam desať ľudí napísalo, že je to super. Nech sa spýta tých desiatich, či to naozaj čítali.
Ľudia sa tu poriadne nad tým, čo čítajú, ak to vôbec prečítajú, vôbec nezmyslia.
A to sa mi nepáči.

13. Aliska přispěvatel
27.10.2012 [11:58]

AliskaIvetki: Naprosto souhlasím. Nemám co jiného k tomu dodat. 99% FF, je na fantazii, tedy alespoň u mě.

« Předchozí   1 2 3 4 5   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!